Monday, August 15, 2011

Perempuan dihujung ramadhan

SALAM RAMADHAN ke 15!

Sabtu lepas, aku dengan mak aku ada tengok satu cerita cerekarama nih kat TV3. Best gak cerita dia. Best+geram=menyampah..hahaha. Tajuk 'PEREMPUAN DIHUJUNG RAMADHAN'. Mula2 cerita nih, kitorang buat andaian macam2. Itulah..inilah..dan akhirnya andaian kami terkena! haha :D

Opening cerita nih, si adik nih dah koma dengan ditemani dengan husband dia. Bila dah tersedar, si adik nih suruh husband dia cari kakak kandung dia.jeng..jeng..jeng..kekeke



Ok..ini si adik. Kenal x pelakon nih? ala..kelahiran AF2. Zarina. Dia nih, kalu berlakon, x pernah jadi baik kan? asyik jahat je. Tapi best lah dia berlakon *wink2*. Si adik nih (x ingat nama watak dia) duk tumpang rumah kakak dia. Kakak dia dah berkahwin dan ada sorang anak. Dia duk kat umah kakak dia coz nak cari kerja kat bandar KL tuh. Tapi, still x dapat lagi. Sementara nak dapat tuh, dia tolonglah si kakak jaga anak kakak dia. Satu hari tuh, kakak dia nih kena outstation kat Sabah 4 hari. Dan bermulalah..



Dan ini adalh si abang ipar yang gatai!!! (ok,emo jap). Satu hari tuh, dia balik rumah awal coz pening kepala. Masuk je dalam rumah, dia tengok si adik ipar dia nih x bertudung (dalam cerita nih,zarina bertudung) tengah main2 dengan anak dia. Dia pun tergamam la coz konon2 si adik ipar nih cantik x bertudung la..ala2 jatuh cinta gitu! eee...benci ok! (ok,emo agik). Lama2, diorang berdua nih bercinta!! Si adik ipar nak suh si abang ipar dia nih bertanggungjawab la kan, yela diorang dah terlanjur -_-"



Ini plak si kakak. OK,watak nih paling kesian. Satu hari balik dari kerja, husband dia nak ceraikan dia coz alasan si isteri nih busy. Dalam cerita nih, si isteri memang busy la kan, tapi lelaki..biasalah guna alasan itu untuk cerai (ok2,emo agik). Husband dia terus terang yang dah bercinta dengan si adik pempuan nih. Lepas tuh, boleh plak si husband berpakat dengan si adik ipar buat fitnah and cerita kat mak diorang yang si kakak nih curang kat luar. Mak si kakak nih halau dia keluar dari rumah. Start babak nih memang sedih giler. Kesian giler kat si kakak nih.hukhukhuk..

5 tahun berlalu, si adik ada kanser stage 5 (padan muka!) nak jumpa sangat2 dengan kakak dia coz nak mintak maaf la kan. Kakak dia dah lama maafkan adik dengan husband dia. On the way dia nak pergi hospital nak jumpa family dia, dia accident then mati...sedih betul coz mak dia nak sangat jumpa dia..yelah, mak dia baru je tau yang si adik fitnah si kakak.

Tapi aku happy gak coz padan muka si adik dengan husband dia. Biar diorang sesal seumur hidup!! hahahaha..ok2..aku kejam! =p

p/s: calon2 suami aku mesti penuhi kriteria ini...
1. Terima aku dan family aku dengan seadanya.
2. Dia nak kahwin dengan aku,bermakna di pun kahwin dengan family aku!
3. Yang nih penting..faham kerjaya aku sebagai doktor nanti. Yang selalu busy dengan oncall bagai. Nanti bila dah kahwin, jangan bagi alasan curang sebab aku busy ok!

No comments:

Post a Comment

Pages