Friday, August 12, 2011

Doa ketenangan hati

SALAM RAMADHAN ke 12!

Doa Ketenangan Hati..

Ya Tuhan kami,
curahkanlah kesabaran atas kami
dan teguhkanlah pendirian kami
serta tolonglah kami terhadap golongan yang kafir.

Ya Tuhan kami,
janganlah kau palingkan hati kami
setelah Engkau tunjuki dan berilah kami dari hadhirat-Mu rahmat
karena Engkau adalah Yang Maha Pemberi.

Ya Allah kukuhkanlah aku dari kemungkinan terpelesetnya iman,
dan berilah aku petunjuk dari kemungkinan sesat.
Ya Allah sebagaimana Engkau telah memberi penghalang antara aku dan hatiku,
maka berilah penghalang antaraku
dan antara syaitan serta perbuatannya.

Ya Allah aku mohonkan pada-Mu jiwa yang tenang tenteram,
yang percaya pada pertemuan dengan-Mu
dan redha atas keputusan-Mu serta merasa cukup puas dengan pemberian-Mu.


(Cukuplah Allah sebagai penolong kami,
dan Allah adalah sebaik-baik pelindung)
(Al- Imran 3:173)

Hidup tanpa dugaan bukanlah kehidupan namanya kan? Orang cakap, dugaan hidup yang kita dapat adalah disebabkan ALLAH menyayangi kita, supaya kita menjadi lebih kuat dan teguh berdiri di bumi ini dengan selalulah berdoa kepada yang ESA. manusia, tak pernah nak sedar. Bila rasa kecewa, barulah terhegeh2 mencari tikar sejadah, mencari arah kiblat untuk memohon..tapi, bila senang? Dunia diagungkan, ALLAH dilupakan. Ya ALLAH..sesungguhnya aku hambaMU yang lemah dan sentiasa lalai..Engkau berikanlah kekuatan pada hatiku untuk terus beribadah kepadaMU. Ameen.......

No comments:

Post a Comment

Pages