Monday, November 28, 2011

budak asrama

Bila anda menjadi seorang student yang tinggal di asrama tercinta....


1. Dapat bangun awal pagi secara automatiknya! kan? kan? kan? Kalu duk kat rumah, memang liat lah nak bangun tido, pukul 11am baru terasa nak bukak mata. Tapi, bila duk kat hostel tercinta, secara automatiknya, pukul 6am bangun, solat subuh, basuh baju, jemur baju, buat breakfast n kemas2 bilik. Konpem korang x buat camni kan kat rumah? hahaha. Nak basuh baju pon malas apatah lagi nak buat breakfast


2. 10 kali sapu bilik! Pantang kot tengok habuk2 sket, teruslah amik tisu, lap sana sini. Amik penyapu sapu bawah katil la, bawah meja la, bawah loker la...Kalu kat rumah, 10 kali mak suruh sapu pon belum tentu nak sapu.lalala~~~


3. Panaskan air dalam heater 20 kali.haha. Yang nih aku selalu buat. Malas nak isi air yang dah masak dalam botol n malas nak pergi isi air dalam heater balik..padahal pantri kat depan bilik je kot -_-"


4. Masak telur/hotdog dalam heater. Pernah buat? Aku x pernah lagi. Tapi kawan laki aku ajar aku camna nak masak2 benda2 alah tuh dalam heater. Tapi aku belum terbukak lagi nak buat camtu..lebih2 lagi pasal masak telur..yearrrrkkk!!! hanyir kot >.<


5. Ada stok2 makanan paling best di Universiti iaitu 'Megi'..hahaha.Nih makanan paling popular la kat kalangan students. Kalu x ada dalam bilik nih, macam pelik sket la kot aku rasa. Yang nih bekalan bila cafe tutup~


6. Setiap bilik kat hostel nih aku rasa mesti ada satu paket minuman Nescafe 3 in 1..takpun milo 3 in 1 kan2???? Minuman konon2 yang boleh stay up hingga pukul 2-3 pagi, tapi aku langsung x berkesan, collapse gak atas katil nanti.kekeke ;D


7. Mesti dapat stay up hingga pukul 2-3-4am dengan jayanya kan? Aku respect giler kat orang yang stay up 2-3-4am, bangun pagi sok, mata cerah giler..Dalam kepala aku terbayang2 yang mamat/minah nih mesti study giler2 nih..yelah hingga 2-3-4 am kot. Errr..tapi x taula kan kalu tengok citer korea.hahaha ;p


8. Depan meja tertampal notes itu ini..konon2 study kuat..ok, yang nih aku punya!hehehe..Tapi saje nak meriahkan suasana meja study. walaupun x study sangat, tapi bolehlah..ada la warna warninya..pah2 bila orang datang bilik, mesti orang puji meja aku cantik.hahaha.ok2..ini sifat mazmumah,sila jangan ikut! ;p


9. Ok, yang nih sesetengah orang je yang ada. Beli periuk elektrik n masak sendiri dalam bilik. Aku tengok jiran2 bilik aku selalu gak masak time2 hujung minggu. Diorang beli sayur2 n bahan2 masak n prepare kat pantri depan bilik aku nih. saje gak la keluar bilik 2/3 kali..kot2 diorang ajak join makan ke..tapi x ajak pon!!!!!!!!!!!!!! hahaha. x kenal, memanglah x diajak! ;p
p/s: lain kali aku nak tegur ''masak ke?'' mana la tahu kan, kot2 dia bagi sket.hehehe.


10. Aaaaaaaaaaaaa...yang nih terbaik!!! seorang student U akan ada pasangannya di U. Eh, ayat apa nih? hahaha. Korang mesti perasan kan kalu pergi U mana2, mesti ada lovely couple kan kan kan???? Nak gelak pon ada gak coz benda tuh cam wajib je eh? Asal masuk U, mesti ada sorang bf/gf smpai aku tengok 2 orang tuh cam x sepadan kot..eerrr..cam tangkap muat je?? ok2..x baik mengumpat di blog sendiri! ;p


p/s : sy budak bawah umo! x kan mengalah! yey! ehhhh??? hahahaha :)

No comments:

Post a Comment

Pages