Thursday, July 11, 2013

Bebelan Ramadhan


Salam 3 Ramadhan~

Alhamdulillah, 3 Ramadhan suda..rutin harian aku berubah 270 degree time bulan puasa nih. hahaha. Lepas sahur, tidur, tapi untuk 2 hari nih(macam sekarang) tak tidur pun. Tak lena. So, alang2 tak boleh tidur, terus tunggu untuk subuh. After subuh, aku terus terjun atas katil and then ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.. Bangun2 jam menunjukkan pukul 1.00pm (ayat haruslah ikut seperti yang kita tulis dalam esei BM time sekolah.ahaks). Ok. Aku tak salah taip. Ya, 1.00pm. Bukan salah aku. Langsir tingkap bilik aku menutup sinaran matahari menerjah ke dalam bilik aku, lantas sel2 otak aku menafsirkan masih awal lagi jam tika itu.kehkehkeh. (well, BM aku A+.hahaha). Bangun je dari tidur aku rasa bersalah then janji kepada diri sendiri untuk bangun lagi awal untuk keesokannya tapi apakan daya, mata ini tak mampu ku melawannya. =p


Lepas zohor semua, aku duk lepak2. Nak tengok TV tak boleh sebab petang2 camtuh, TV mak aku punya. Tengok indon/filipina/korean drama dia. huhuhu..Aku lepak kat bilik la. Sambil baca novel. Banyak gila novel kat bilik aku nih.hahaha. Kalau malas nak baca novel, aku ulang balik komik Detective Conan. Kena baca banyak kali wehh sebab aku dah makin lupa watak2 dalam cerita tuh. Yang basic cam geng2 diorang aku ingat la. Yang latest nih, watak2 baru dah muncul wee..especially geng2 baju hitam tuh. Kalau tak tahu, susah aku nak baca untuk next episod................Woi Fana! ko ingat nak PRO Detective Conan ka? kahkahkah XD


Ok.sambung balik. Bila dah asar, solat semua. Then, masuk 'office' la aka dapur. Tolong mak memasak meh. Aku kan perempuan.ececeh.hahaha. 1st day Ramadhan hari tuh agak kelam kabut tau. Takut tak sempat memasak itu ini. Lagi tambah kelam kabut bila aku tanak nasik, then tengok2 tak ada perubahan pun kat beras tuh. Aku pelik lah. Dah nak dekat setengah jam kot aku tanak nasi. Pukul 7pm, mak aku tengok balik, rupa2nya aku terlupa nak tekan button jadi 'cook'. Aku duk biar dia 'warm' ja. hahahaha. Tapi nasib baik , nasi masak on time (time tengah azan). 2nd day semalam, ok lah. Ada lah pencapaian dia.hahaha.


Terawih kat rumah aku best gak sebab tok imam laji.eh? hahaha. Terasa jugaklah macam budak U aku nih sebab ada je budak2 UMT terawih kat surau rumah aku nih. Btw, rumah aku dekat giler dengan UMT, so suasana U tuh still ada la. Terawih, macam biasalah, awal2 nih ramai lagi. Dan mintak2 ianya berlanjutan hingga 30 Ramadahn. InsyaALLAH :)


After terawih kan, aku laju je salam dengan orang then menonong balik rumah. Sebab nak tengok cerita samarinda tajuk dia "Ra,adhan Yang Hilang". Try la tengok. Best jugak lah. Kisah anak angkat yang tak sedar diri.eeeee.geram aku. Ok.aku emo.hahahaha. Kalu aku rajin je aku tengok, kalu tak macam semalam aku sambung ulang kaji komik Detective Conan aku sambil melantak.yummy~~~ Kemudian, kroohhh..hahaha.


Ok. Subuh dah masuk. Nak solat then ZzzzzzzzZZzz. :)


p/s: tingkat kan amalan ibadah kita ye kawan-kawan :)



No comments:

Post a Comment

Pages