Thursday, August 2, 2012

Kesakitan


ASSALAMUALAIKUM dan Salam ramadhan ke 13! :)

Hari nih hari kesakitan untuk aku. Kesakitan? ayat apakah itu? abaikan. Kesakitan nih start semalam lagi.

After aku bukak puasa semalam, aku dah rasa cam lain macam. Rasa nak muntah. Loya. Tapi aku ingat sebab aku letih kot since kelmarin kelas hingga ke petang. After jemaah isyak kat surau, aku dah tak tertahan. Aku pergi toilet dan buwwwwwwwweeeeeeeekkkk.!!!! Ok.Muntah segala isi perut aku. Hilang nasi ayam aku juga jus tembikai -__-"

Lepas muntah, rasa lega sket, sambung berjemaah terawih. Tapi tak menyempat nak witir coz aku dah rasa mual balik. Sampai bilik, perut rasa pedih2 mungkin sebab perut kosong kot after muntah tadi. Aku bedal bihun sup segera 1 bungkus dan terus tido.

Dalam pukul 4am, aku bangun, ingat nak sahur dengan study sket. Tapi selera mati coz tekak still rasa mual2, perut plak still pedih. Sume makanan aku tak habis time sahur tadi. Membazir lagi. -__-"

After subuh, aku dah berulang alik ke toilet 3x. Diarrhea. Watery stool. Perut semakin mengada-ngada sakit dia. Mencucuk-cucuk cam pakai susuk.eh? hahaha. Aku siap2 nak pergi ward round, tapi otw nak pergi, aku dah tak tertahan. Aku pun terus ke A&E. Doktor tanya aku puasa ke. Aku jawab ya. Dan dia sarankan aku berbuka puasa suh makan ubat coz takut sakit aku makin melarat.

Sampai2 kat bilik, aku still degil tak nak bukak puasa coz sayang. Tapi makin aku degil, makin lagi mengada perut nih mencucuk buat hal. Memandangkan tadi masih awal pagi, aku pun terpaksalah bukak puasa makan ubat. Kalu makin ke petang, makin aku sayang nak bukak puasa dan makin sakit lah aku.

Lepas telan 2 bijik ubat, aku tidur dalam 4 jam gak lah. Dan skang nih pun masih terasa ketidakselesaan perut aku nih. Loya still ada. Diarrhea pun still tak hilang2. Selera makan mati. huhuhu.

Kesimpulannya aku dah fobia nak beli makanan untuk berbuka kat bazar ramadhan. Tapi, kalu tak beli kat situ, nak beli kat mana? -____-"

Kuman diarrhea dari gerai makcik manalah yang masuk ke dalam perut aku yang comel nih???



No comments:

Post a Comment

Pages