Thursday, October 20, 2011

RANDOM 3

ASSALAMUALAIKUM.

1. Minggu nih minggu last kat peadiatric. Next posting surgery. Serius, aku sedih coz dah nak tinggal budak2.. dah x leh bangun awal2 pagi, tunggu bas kat cafe murni 7.30am, usha rumah2 cantik sepanjang jalan nak pergi HKB, usha2 doc2 HO yang ensem kat HKB.opsss!!! hak3.

2. Semalam stay up sampai 3am. Then bangun pukul 6.45am--2.oopm duk buat case write up. Dah siap hantar. Log book x suh lagi doc sign coz doc x ade tadi. So, next week la~

3. Tadi pergi melawat patient yang aku clerk untuk case write up. Orang terengganu gak. Down syndrome assoc with ASD. Elective admission for further management acute renal failure. Kesian tengok dia. Skang nih duk muntah2 lagi. Doc x tau patient nih dapat renal failure sebab apa. Next week, dia nak buat renal biopsy. Setiap kali datang kat ward, mak dia mengadu tentang anak dia. Kitorang cam dah kawan je.hehe. Tapi, time yang sedih bila mak dia cakap kat anak(patient) dia camni bila aku bagitau yang hari nih, hari last aku posting paed..
"nanti, kakak x mari dahla nak jenguk A*** (nama patient dirahsiakan) cam selalu".
Aku rasa cam dia selalu je tunggu aku kat ward. Aku tak syok sendiri tau! haha..sebab semalam, time aku oncall, mak cik tuh cakap camni "lama akak x mari wad ye..."..aku plak tiba2 rasa cam malu..yelah, anak dia patient aku, tapi x jenguk2 pun. Aku pun nak coverla tahap malu aku tuh..aku pun jawab " x la..sy tiap2 hari kena pergi HKB..minggu nih plak sibuk exam" alasan diterima *wink2*...eh, tapi alasan tuh memang betul ok! ;p

4. Kenangan paling aku suka time aku posting paed bila aku dengan budak2 team aku dapat usha ayah pesakit yang ensem! haha..x aih..tuh kenangan paling klakar kot. Kitorang boleh duk usha2 ayah patient sorang tuh kat kaunter..haha.sengal tol!

5. Lepas habis exam, aku slalu je lapar, lapar, lapar dan lapar!!!!!!!!!!!!!!!! -_-"

6. Before exam, mata mengantuk, terus terlena..lepas exam, mata mengantuk, still boleh bukak mata tengok citer/baca novel! ;p

7. Air kat DM1 x ada hari nih! *tiba2 je cakap pasal nih???*

8. Oho! Sabtu nih ada interview MSFT untuk ahli2 baru. Nak tanya soklan2 yang susah eh *tanduk sudah bertumbuh* ;p

9. Aku dah beli penyapu bilik!!!!!!!! *motif???* ;p

10. Ramai yang tanya tentang cincin kat jari aku nih.aiyak!!! Ini bukan tunang punya..tapi ini kawen punya!!!!!! hahaha. Adoi, asal pakai cincin--> tunang..asal pakai cincin--> kawen..asal pakai cincin--> cerai..eh??? lari topik plak.haha.

Akhir kata, selamat tinggal paed, welcome to surgery! *wink2*

No comments:

Post a Comment

Pages