Saturday, August 8, 2009

I'M NOT A GUD GIRL...~


Entah kenapa aku rasa kerdil sangat2....

YA ALLAH
, KAU bagilah aku kekuatan diri untuk berdepan dengan semua dugaan yang ENGKAU rencanakan untuk diri hambaMu yang khilaf ini.

YA ALLAH, hanya ENGKAU saja tempat aku berlindung, tempat aku meluahkan segala yang terbuku di dalam hati ini..

YA ALLAH, hanya ENGKAU saja yang MAHA MENGETAHUI segala isi hatiku selama ini...

YA ALLAH
, hanya ENGKAU saja yang mampu memberikan aku kekuatan untuk meneruskan kehidupan ini tatkala semua mata2 memandang serong terhadapku...


YA ALLAH
, sesungguhnya aku bukanlah seorang wanita yang baik yang mampu menjadi contoh terhadap saudara seislam aku...namun aku juga teringin untuk menegakkan Islam tatkala semua mata2 memandang rendah terhadapku...dan aku sedar yang aku bukanlah muslimah sejati dari segi pemakaian mahupun penampilan, namun hati aku mempunyai rasa keimanan yang utuh yang mampu membawa aku ke arah matlamat sebenarnya ..









PERMATA YANG DICARI


Hadirnya tanpa kusedari,
Menggamit kasih cinta bersemi,
Hadir cinta insan padaku ini,

Anugerah kurniaan illahi.

Lembut tutur bicaranya,
Menarik hatiku untuk mendekatinya,

Kesopanannya memikat di hati,
Mendamaikan jiwaku yang resah ini.

Ya Allah,

Jika dia benar untukku,
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku,
Jika dia bukan milikku.

Damaikanlah hatiku dengan ketentuanmu,
Dialah permata yang dicari,
Selama ini baru kutemui,

Tapi ku tak pasti rencana illahi,

Apakah diakan kumiliki.


Tidak sekali di nodai nafsu,

Akan kubatasi dengan syariat-Mu,
Jika dirinya bukan untukku,
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu.

Ya Allah,

Engkaulah tempat kubergantung harapanku,

Ku harap diriku sentiasa dibawah rahmatMU.





Hati yang bersih ibarat nur yang memancar dimiliki oleh insan yang benar2 meletakkan ALLAH dihadapan, malaikat di kiri kanan dan matlamat islam di sekelilingnya.....
Hati yang paling ALLAH kasihi ialah hati yang paling lembut terhadap saudaranya, paling bersih dalam keyakinannya dan paling cekal dalam beragama


No comments:

Post a Comment

Pages