Sunday, February 10, 2013

Berharap


Kita berbeza.

Jaun berbeza.

Sangat, sangat berbeza.

Kau suka A, aku suka B.

Kau pandai C, aku pandai D.

Kau alien, aku manusia.

Mana mungkin akan bersatu.

Lambat laun, kau akan pulang.

Ini bumi. Bukan rumah alien...

Aku patut sedar.

Ya. Sedar.

Aku patut bangun.

Ya. Bangun.

Bangun dari kelalaian ini.

Supaya tidak terluka lagi.

Kerana aku benci akan kesakitan itu.

Ya. Sangat benci.

Aku berharap.

Berharap agar kita perbaiki diri masing2.

Bersifat mahmudah la selagi mana mampu.

Jauhilah mazmumah itu.

Berdoalah supaya dipermudahkan segalanya.

Berdoalah yang terbaik.

Terbaik untuk kau dan juga aku.

Berharap agar fitnah itu jauh dari kita.

Ya. 

Fitnah itu yang menjarakkan kita.






-farhana,10 Feb 2013, 8.59pm-







No comments:

Post a Comment

Pages