Tuesday, December 11, 2012

Ortho final



Hi!

Minggu nih exam end of posting orthopaedic.
Hari nih dah selesai clinical. 
Thanx Dr. I!! w'pun femnoral nv....-___-"

Posting kali nih agak kelam kabut bagi aku.
Kami2 5th year yang hanya diberi 3 minggu je 
untuk posting tulang ini.
yang harus cover semua benda.
fracture,
dislocation,
bone tumor,
soft tissue tumor,
management,
types,classification,grade n bla bla bla~

Dan seperti biasa kami2 5th year
agak teruk 'kena' dengan doktor.
"Basic tak kuat,"
"Nxt year, kamu dah jadi HO, apa yang kamu tahu?"
ayat2 yang biasa dengar time ward round/clinic.
Dan yang agak sadis juga sedih bila situasi macam nih.
Doktor bertanya soalan,
kami2 tak dapat nak jawab,
then, tengok name tag kami.
ya!
kami ada nombor itu, 5..bermakna kami final year.
rasa down gila.aish..-___-"

Dan aku rasa ada hikmahnya aku berkumpulan dengan 
semua student lelaki dan aku sorang je berlainan gender di situ.
Aku banyak belajar tentang teknik
Teknik physical examination(PE) esp 
knee examination..dan akhirnya aku dapat kes tu hari nih.haha.
Korang akan rasa spesel bila berlainan gender kat
satu team tau! 
bila diorang nak examine patient perempuan,
mereka akan cari kita, 
dan time tuh masa untuk jual mahal.hakhak.
ok.aku tipu. 
aku tak pernah jual mahal tau. 
aku budak baik dalam team kami.
aku selalu je ikut diorang ponteng tau.eh??? haha
ok.aku tipe sekali lagi. kami tak pernah ponteng tau!
ini tak tipu XD


Dan hikmah ke-2 aku bersama mereka,
aku boleh gunakan mereka untuk aku lari dari 
sorang patient lelaki yang agak 'peramah' kat ward.
Serius, sepanjang aku bergelar medical student,
ini pengalaman paling aku teruk sekali.
nak masuk ward pun jenguk2 dulu -__-"
Dah tak bebas nak jalan2 dalam ward.
Kalu nak pergi kaunter pun terpaksa mintak
Member dalam team aku temankan.
kesian kan? -___-"

ok. nak solat isyak the buat MCQ. 
this weekend kami nak berjimba2 :D

bye!




No comments:

Post a Comment

Pages