Tuesday, February 14, 2012

kisah oftalmologi


ASSALAMUALAIKUM!

Posting OFTALMOLOGI(mata) dah habis sudah....fuh..lega. Habis posting nih umpama lepas satu azab coz aku x suka pasal mata2.hakhak. Tak taulah kenapa, tapi selama 3 minggu duk kat posting nih, memang aku x leh terima sangat bab-bab pasal mata nih. hohoho!! ;p

1st week time oftal, study aku memang ke laut lah. Yelah, start posting nih after seminggu cuti sem hari tuh, then 1st day dah start kelas fundoscopy bagai. 1st day posting oftal plak ada Anugerah Juara Lagu. So, hari tuh dengan jayanya aku x study. Aku turun ke bilik tv duk tengok AJL. Nasib baik Awan Nano dengan Kisah Hati aku menang.hahaha.

1st week time oftal, turn group aku present IDA. Kena amik kes nephrotic syndrome (sakit buah pinggang,common kat budak2). Dahlah kena clerk patient dari ward kanak-kanak. Bayangkan skang nih aku posting oftal, then terpaksa pergi belek balik buku paed coz terpaksa baca nephrotic tuh.huaaaaaaaaaaa...aku nih dahlah memang malas -_-" Nasib baik aku kena buat history dengan physical examination...dan nasib baik gak aku berjaya pujuk Andi present part tuh, dan aku hanya buat slide je.hahahaha. ;p

1st week time oftal gak aku duk gatal pergi siapkan bahan2 CFCS yang individu punya. Aku, Asiah n Kauthar share maklumat pasal hypertension. So, kitorang siapkan bahan2 tuh after group aku present IDA. Kitorang start lepas isyak hinggalah pukul 5am. Giler betol! hahaha. Tapi x bosan sangat coz kitorang buat2 keje tuh sambil bergosip n ada gak lah sesi meluahkan perasaan.cewah!!! hahaha ;D Dahlah hari2 sebelum tuh aku memang x cukup tido, lepas tuh aku tido plak pukul 5am. Keesokannya aku berjaya mendapat demam n sakit2 kepala selama 5hari...x da selera makan 5 hari dan akhirnya aku turun berat badan 2kg.hahaha. ;D

Ok, dah habis cerita posting oftal, next posting OTORINOLARINGOLOGI (telinga,hidung n tekak). Harap2 berjalan dengan lancar dan berbagialah hendaknya.eh? hahahaha ;D


p/s: esok pergi Kg. Pisang. buat screening mata2 orang kg.yeay! boleh makan pisang! ;p


No comments:

Post a Comment

Pages